ESorensens

Lördag

Hästrelaterat, Quicksilver Permalink0
Denna dag är en dag för krokodiltårar... Silver är halt för tredje våren i rad.. Nu är han dock blockhalt och det är höger fram.
Min älskade lilla ponny får aldrig vara hel.. Han har varje vinter varit så klockret duktig och ghar kännt att detta är hans år nu jäklar blir det provlopp och sedan kanske han kan få kvala men nej.. han blir halt!!
Orkar fan inte med detta mer jag orkar verkligen inte.. Tänker mig alltid det värsta! Mitt huvud kan aldrig tänka att det är något enkelt utan det är alltid något som gör att han ska bli utdömd.. Men denna gång känns det verkligen som så.. han ömmar lite över bogbladet och bogleden.. Mitt huvud säger fraktur men hur fan kan han ha fått det!! Jag hade ju kväll och då var han ej halt och nu imorse var han... har han i så fall gjort illa sig i boxen men hur??
 
Har aldrig sett han så hjälplös!!! Han vill att jag ska hålla i benet han ger mig det och jag brukar inte ens få titta på hans ben men nu ska jag hålla det... han vill ha pussar på mulen han vill mysa!! Vilket säger mig att något är galet fel.. Det kan inte vara något enkelt som en hovböld eller en stengalla igen! Men har gjort ett våtomsalg med jodopax ikväll och sen blir det sjukhage för han. Snälla Anders ställde sig i regnet och gjorde en hage åt mig!! De är så himla fina stallägarna och alla borde ha det såhär i sitt stall! De må vara petiga men dess stunder gör att man kan inte annat än tycka om dem.
 
På måndag ringer jag Evidensia men kan ju inte gå med han dit då han är så pass jävla dålig även fast det är nära dit.. Min fina kille det får verkligen inte vara en fraktur i bogen... vill inte att detta ska vara vårat farväl!!
Vårat farväl skulle vara när han är 34 typ och mina framtida barn skulle få lära sig rida och köra han..
 
Till top