ESorensens

Lördag

Hästrelaterat, Jobbet Permalink0
Då har man varit på forslunda i en vecka bara två veckor kvar.
I måndags så var det tryckvagn med Nappe. Sen vart det en massa städning av stallet så det var ordning och reda.

Tisdag var det Ralles och Quicks tur att motioneras blev en timmes jogging och båda vart väldigt nöjda.

Onsdag blev det en 30 minuters jogg för Blixten. Blev så jäkla kall om mina fingrar att jag tappa känseln så ville inte risker att vi for i ett dike eller något sådant därav blev det en kort tur.

Torsdag och Fredag var jag på hippo och jobba på dagen men hade även morgon och kvällsfodring på forslunda. Torsdagen var det kaos på Hippo och på Fredag vart det värre pga att Malcolm fick kolik och då fick jag passa han tills veterinären kom.. När jag hade slutat för dagen så hade han fortfarande inte bajsat men förhoppningsvis så har han gjort det i natt eller idag. 
Idag Lördag så var det bara fodring på schemat men blev även lite att ströa och fixa vatten tunnorna.

Silver har vilat sedan julafton och imorgon blir det att ta han på en körtur och efter det blir det en dusch för han. 



Till top