ESorensens

Fredag

Feseth Pila, Hästrelaterat Permalink1
I veckan så har jag testat att rida barbacka på Pila igen och hon är så himla fin när man rider barbacka.. frustar redan efter ca 5 min, hon är lugn och lite mer samarbetsvillig. Testade även att ta travhuvudlaget som inte har någon rem runt nosen och ett tvådelat travbett. Trodde jag skulle vara tvungen att hoppa av direkt men vi kunde fara ut i skogen och hon lyssnade bra lite mer upp med huvudet och tugga på bettet men stack inte alls med ett  snällare bett utan tror hon trivdes bra med att inte ha ett pelham eller liverpoolbett. Vi testade på lite trav också och hon var pigg men gick på lugnt så jag kunde sitta kvar :D 
 
Igår så blev det att testa då hur öm hon är med att vara barfota. Skritten ömmade hon lite men i traven och galoppen gick det super bra. Lite små spruckna hovar när vi kom hem men det är pga sömhålen som är på hovarna men till sommaren bör de vara borta :) 
 
Mycket nöjd mitt val att hon ska bli barfota samt att jag "vågade" testa snällare bett.. nu ska jag leta efter bettlösa alternativ och se om det funkar på mitt ånglok :P

#1 - - Frida o:

Ett tips är att testa sidepull ;)

Till top