ESorensens

Fredag

Feseth Pila, Hästrelaterat Permalink0
Har ju nu som sagt haft Pila i över ett år.
1 Maj började hennes utbildning till ridhäst. Madde fick ju vara test piloten på de två första ridturerna då jag lyckats med att ramla av Silver och få en revbensspricka...
Men den 3 Maj red jag första gången och körde på stort med alla gångarter hon var verkligen en häst som var tuff i sitt psyke då och lyssnade lite halvdåligt på mig men jag gav inte upp.
11 Maj blev hon besiktad av Birger och blev UA.
12 Maj var vi på Hippo och testade ut en sadel till Pila och Chelly. Så idag har jag haft den sadeln i ett år och nu behövs den bytas ut då den vill falla fram lite..
Under sommaren 2015 så blev det i allafall mycket vila pga en massa omständigheter men under hösten började vi komma igång igen fokus låg på att hitta en lugn och fin trav och inte bara rusa iväg!
Emelie började som medryttare på Pila under hösten för att hjälpa mig lite så jag fick lite mer tid för Silver också som skulle säljas. Vi hade två träningstillfällen med Jenny Nyström och Pila var en riktig klippa varje tillfälle och nu var hon redo för galoppen. Blev mycket träning för att få hon att börja fatta galopp.
Nu den 13 Maj kan jag säga att Pila kan fatta galopp och den kan även vara samlad.
Nu är planen den att sakta introducera bommar så hon får lära sig att lyfta benen och ha lite dressyr träningar för att börja hitta formen och bygga lite mer muskler.

 
Till top